Idag

Helluu!
Ja som sagt var vi på birsta idag och jag hittade INGENTING. Jag åkte dit med fett bra humor och ba: yes, handla in lite nytt, men nope, inget som tilltala mig alls. Hittade ett par byxor och shorts, men båda var för stora :/
Ibland undrar jag veerkligen vad de har för storlekar asså.
Man hör alltid om tjocka människor som mår dåligt för att de inte hittar något i affärerna och att dockorna är surrealistiska.
men TRO MIG, problemet går åt det motsatta hållet också. Ex. båda sakerna jag testade idag var de minsta storlekarna som dom hade (XS) och båda var för stora för mig. NEJ, jag är inget anorexibarn. Visst, folk säger att jag är smal och så men jag har normal vikt för min längd och mitt BMI är normalt. Så jag är alltså inte de minsta underviktig även om jag skulle kunna gå upp ett par kilo utan att bli överviktig.
Det är inte första gången det händer mig, ONE SIZE grejer är alltid för stora för mig, jag kan tillochmed testa XSS om dom har det i nåt plagg och det är för stort för mig. SÅ ibland slår tanken mig, är jag för smal för att passa in i deras "verklighet". Det jag försöker komma fram till är att, det är inte bara tjocka människor som kan må dåligt för att de inte hittar något som passar de och dom känner sig fula osv för att allt ser så bra ut på dockorna för det är det dom intalar oss - dockorna är normala. Utan det händer även oss smala. Eftersom jag kan få lite småångest och må dåligt när inget passar mig så ser jag en tjej på typ 12 år som tar samma storlek och henne passar dom. Men sen får jag alltid säga till mig själv att jag inte är så smal som jag ibland kan få för mig i affärerna, för jag vet själv att jag inte är det... smal, men inte för smal. Jaja, nog om det.
Kollade på Inglorious Basterds med Brad Pitt för en stund sen. Alltså filmen är skitkass, ända fram till slutet typ haha men Brad Pitt är så jävla rolig i filmen. Jag tror det är första gången jag typ inte grinar eller tycker synd om människorna som dör i filmen. Jag satt helt seriöst och tänkte "Fan att jag inte kunde gjort det där på riktigt". En hel biosalong på över 300 pers. BARA nazister + Hitler dog i biosalongen i filmen.
De fick fan vad de förtjänade, blir så äcklad och förbannad över människor som går efter vilken etnisk bakgrund man har.
Hur IQ är man inte då?  Om ni så gärna vill dö för ert land och vara så lojala mot ert land, varsågod och DÖ !


ByeBye !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0